Až auto odhlučníme, uslyšíte spadnout špendlík

Kola narážejí na nerovnosti, do střechy tlučou dešťové kapky a ani motor není zrovna tichošlápek. Hluk je nepříjemný kdekoliv, a při jízdě zvlášť. Není to ale nic, s čím byste se museli smiřovat. Odhlučníme váš vůz, takže vaše hlava i uši budou relaxovat.

Až auto odhlučníme, uslyšíte spadnout špendlík

Těch zvuků a vibrací, které při dlouhé cestě nepříjemně rozptylují a dokážou pořádně unavit, se potkává v kabině auta hned několik. Některé způsobuje kontakt pneumatik s nerovnostmi vozovky, další má na svědomí motor a nehlučná není ani automatická převodovka. A pak jsou tu zvuky vzduchu, který automobil svištící po silnici rozráží, případně ozvěny vody v podbězích kol. Výskající děti ani překřikující se spolucestující uvnitř auta ani nepočítáme.

Od těch jediných vám nepomůžeme, se zbytkem si ale poradíme. V případě kompletního odhlučnění umíme snížit hladinu zvuku v interiéru o 2,5 až 5 decibelů, tj. až o polovinu. Zároveň s tím přichází bonus v podobě zabránění tepelným ztrátám. Takhle totiž kvalitní materiály značky Standartplast, které používáme, fungují. Plní svůj úkol v každém ročním období, extrémní teploty ani vlhkost si nepřipouštějí. Aby pracovaly, jak mají, je třeba zkušeností při instalaci. Naši technici jich mají dost, proto také dostanete na provedenou práci odpovídající záruku.

Celý vůz, nebo jen část?

Ideální je samozřejmě odhlučnit celý automobil. Minimálně proto, že se vám nestane, že například přes odhlučněné dveře k vám sice nic nedolehne, zato vás tím víc budou rozčilovat zvuky doléhající jinou, neošetřenou cestou.

Každopádně po technické stránce je možné odhlučnit jen některé části vozu:

● dveře,
● páté dveře,
● střechu,
● zavazadlový prostor,
● podlahu,
● podběhy,
● kapotu.

U některých částí dává odhlučnění zásadnější smysl než u jiných, jako třeba u zavazadlového prostoru nebo podlahy, kudy proniká hluk intenzivněji. V případě dveří vám odhlučnění přinese kromě ticha také lepší zážitek při poslechu rádia či hudby – zvuk reproduktorů totiž získá na kvalitě. U pátých dveří pak jde o jejich velikost, čili u SUV nebo užitkových aut se odhlučnění určitě vyplatí.

Vyšší spotřeba? Ani náhodou!

V principu je třeba pro dosažení co nejlepšího efektu aplikovat dva typy materiálu. Jako první instalujeme na kovovou karoserii antivibrační vrstvu. Ta eliminuje hluk, na jehož vzniku se podílí konstrukce vozu, tj. zavěšení kol, převodovka, výfukový systém a motor. Ale vypořádá se i s nepříjemným hlukem, který vytvářejí pneumatiky na vozovce. Kolik vrstev materiálu je třeba použít, to záleží na konkrétní části. Antivibrační vrstva se následně překrývá membránovým materiálem, izolujícím zvuk střední a vysoké frekvence.

Zatímco prvně jmenovaný materiál zvuky pohlcuje, ten druhý je odráží a nepustí dovnitř – a také funguje jako zmíněná izolace bránící úniku tepla.

Jak jste již jistě pochopili, odhlučnění je individuální záležitost, kdy jde o vaše konkrétní potřeby a představy. Je pravda, že automobilky se na odhlučnění nesoustřeďují, protože jejich prioritou je minimální hmotnost vozu. Ale věřte, že odhlučněním automobil „nepřibere“ víc, než kolik váží jediný dospělý cestující. A rozhodně se tím nezmění jeho jízdní vlastnosti ani spotřeba, jak se někteří motoristé obávají. Odhlučněním hlavně získáte zmíněný větší komfort a nebudete tolik unaveni, a tedy ohroženi rizikem dopravní nehody.

Až auto odhlučníme, uslyšíte spadnout špendlík

Až auto odhlučníme, uslyšíte spadnout špendlík

Přejít zpět